de reis - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Esther Doornbos - WaarBenJij.nu de reis - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Esther Doornbos - WaarBenJij.nu

de reis

Blijf op de hoogte en volg Esther

11 Mei 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Woensdag middag 8 mei alle laatste spulletjes ingepakt. Dit was nog niet zo makkelijk als dat het lijkt. 30 kg voor een periode van 6 maanden! Wie verzint het'?!

Nu was het nog niet eens het gewicht wat een probleem was maar het volume in de koffer was een probleem. De koffer ging niet meer dicht. En de rits sprong uit zijn verband 2 keer over. Er moest alsnog wat uit. Maar wat?!

Uiteindelijk heb ik er 2 vesten uit gehaald (misschien wel het stomste wat ik kon doen) Maar we hadden een beetje haast, we moesten naar het vliegveld want ik moest mijn vlucht halen.

We zijn in de auto gestapt om naar Dusseldorf te gaan. Eenmaal in Dusseldorf aangekomen moest ik mijn boardingpas ergens ophalen. wat eerder die dag niet was gelukt op het reisbureau. Na lang zoeken hadden we dan eindelijk de incheckbalie gevonden.

Na het inchecken zagen we dan ook eindelijk pappa, Lisette, Suzan en Lisa. Zij waren een ander punt van de luchthaven ingegaan dus hadden we ze niet gezien.

Nog 2 uurtjes.. en dan zou de reis officieel gaan beginnen. En het was net alsof iedereen in mijn omgeving zenuwachtiger was als ik.

we moesten afscheid nemen. voelde een beetje onwennig omdat ik me nog niet goed realiseer dat een half jaar heel erg lang is.

paspoort controle.... vanaf dat punt moest ik het alleen doen.

we hebben gezwaaid tot dat het niet meer kon. Mijn handbagage moest worden gecontroleerd. En ja hoor ik was vergeten mijn vloeibare dingen er uit te halen. Ik had het allemaal heel erg netjes in een tasje gedaan zoals het moest. Maar ik werd aan de kant geroepen. Met een verontschuldiging was het goed en kon ik gewoon door lopen.

Ik kon vrijwel meteen door lopen naar het vliegtuig en gaan zitten.

Ik zat in een rij met 2 zits. Ik zat aan de kant van het gangpad. En aan de kant van het raam zat een oudere man.
de hele reis hebben we niets uitgewisseld. Volgens mij was hij bang om te vliegen. Je had zijn gezicht moeten zien vertrekken met het opstijgen en dalen.
En tijdens het vliegen vond hij de film die hij aan het kijken was erg grappig. Ik heb wel kunnen lachen om alle mensen in het vliegtuig.

Ik heb bijna niet geslapen in het vliegtuig, soms viel ik even weg en dan was ik weer wakker. Ik heb een aantal filmpjes gekeken. En we waren al zo in Dubai. Ik dacht dat dat de langste reis zou zijn, Maar dat viel mee.

In Dubai aangekomen moesten we weer langs de douane terwijl we gewoon op het vliegveld bleven. Ook hier waren we zo door heen en alles wees voor zich.

Als je het hebt over een groot vliegveld. Dan heb je het niet over Schiphol, Niet over Dusseldorf.
Dubai was minstens 3x zo groot. allemaal heel erg nieuw, mooi, luxe.
En heel veel taks free shopping. Echt alles kon je hier kopen.

Mensen van uit de hele wereld liepen hier. Ik heb de meest gekke mensen daar gezien. Mannen in Jurken en met tulbanden op.
Maar als enige blonde jonge dame was ik wel iets om na te kijken, dit was niet zo prettig vooral niet omdat ik hier alleen was.
Ik moest 5uur wachten en 5uur is best wel lang op zo'n vliegveld.
Ik heb wel iets van 6km gelopen over dat vliegveld als het niet meer was. en ik liep daar met mijn tasje van 7 kg. dan word ook zo'n tas erg zwaar!

Ik had dorst. en wou wat drinken en ging daar naar de supermarkt op het vliegveld. ik wou een flesje water kopen. het was een flesje water wat 1 ... (lokaal geld in Dubai) koste.
Maar ik kon daar niet pinnen :o dus ik kon het niet betalen.
Gelukkig was er een hele lieve vrouw achter mij in de rij. Zij wou voor mij het flesje water betalen. Dat vond ik echt heel erg fijn,en ik heb haar dit ook laten weten.

Er was 1 rookruimte op het hele vliegveld. Helemaal aan de andere kant van al het andere. Ik besloot een sigaret te gaan roken. ookal hoefde ik dat niet te doen omdat alleen al daar staan voldoende nicotine en rook tot je bracht.

Gelukkig was er een douche en kon ik even douchen op het vliegveld. 2 uur van te voren besloot ik alvast richting de gate te lopen. Dan had ik wat te doen en kon ik daar gaan zitten wachten tot dat het vliegtuig zou vertrekken. Dus ik liep richting de gate.
Ik moest een hele lange trap af. en daar kwam ik in een hele grote zaal waar je met de trein naar de gate moest. Het was net alsof je werd afgevuurd binnen een paar tellen was je er. ook hier kwam je weer in een hele grote zaal waar je weer met een lift naar boven moest. waardoor je weer in het zelfde gebouw kwam waar je was aan gekomen. Ik snapte er helemaal niets van. Maar uiteindelijk was ik op de goede plek. Het was net alsof je op een heel ander vliegveld was. het was hier veel rustiger en het zag er veel westerser uit als beneden.

Hier kon ik nog even gaan wachten en ik besloot nog een sigaret te gaan roken voor dat ik moest gaan vliegen. de rookruimte boven was veel groter, rustiger, schoner en dus veel aangenamer om te zijn.

Eindelijk mocht ik dan het vliegveld in. Ik mocht een andere ingang in. Ik weet niet wat ik had gedaan maar ik mocht de 1e klas ingang nemen, wat ik erg vervelend vond. ik had dit keer een plekje bij het raam. de plek naast mij was vrij en daarnaast zat een jongen.

De reis van Dubai naar Melbourne duurde echt heel erg lang!!!
12 uur!!! :o daar was de reis van Dusseldorf naar Dubai niets bij.
Ik was heel erg moe. Maar ik wou Dubai zien en zien wat er zo bijzonder was aan Dubai. Dus ik moest mezelf echt dwingen om niet te gaan slapen. Maar toen mijn ogen al weer open gingen was het al donker en waren we dus al lang weg uit Dubai.

Ik heb dus helemaal niets mee gekregen van Dubai.
In het vliegtuig heb ik wat proberen te slapen, wat films gekeken, muziek geluisterd en spelletjes gespeeld.

Uiteindelijk kwamen we aan op het vliegveld in Melbourne.
Hier was de strengste controle van de hele reis. Ik werd gefouilleerd en zelfs gecontroleerd op explosieven. Die had ik niet bij me, dus ik mocht doorlopen.
Op Melbourne moest ik 4 uur wachten.
Ze hadden geen rookruimte op het vliegveld. Dus ik kon niet roken. Ik besloot te gaan douchen. Het was echt een hele mooie nette douche.
Alleen was de douche lek en kwam er dus echt alleen maar een pisstraaltje uit. Maar ik kon douchen.
Na het douchen zette ik mijn telefoon aan om te kijken hoe laat het lokaal was. en toen zag ik dat ik WIFI had. en kon ik dus even contact hebben met het thuisfront. :) Helaas was de wifi voor korte duur. dus viel het ook vrij snel weer weg.

de 4 uur in Melbourne waren vrij snel voorbij.
En ik moest nog 1x vliegen. een relatief korte vlucht, deze vlucht duurde maar 4 uur haha.
Tijdens de vlucht moest iedereen een formulier invullen. een formulier waar je op moest aangeven wat je bij je had en of daar eten bij zat.

Ik scheet hem sowieso om door de douane te gaan in Nieuw-Zeeland.
Omdat er een eis was voor het visum waar ik niet aan voldeed.
Maar het viel allemaal reuze mee, het waren aardige mensen en ik mocht gewoon doorlopen.
ik was nu officieel in NIEUW-ZEELAND!!!!!:D

  • 24 Juni 2013 - 21:55

    Opa:

    Ik kijk elke dag of er ook een levensteken is van Esther. nee dus maar dat komt wel weer ze heeft ook druk in deze situatie sterkte meid knuffel vanOpa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Esther

Actief sinds 11 Mei 2013
Verslag gelezen: 693
Totaal aantal bezoekers 43610

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 27 April 2014

Backpacken in het zuider eiland

08 Mei 2013 - 30 December 2013

als au-pair in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: