Mijn eerste dag in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Esther Doornbos - WaarBenJij.nu Mijn eerste dag in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Esther Doornbos - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dag in Nieuw-Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Esther

15 Mei 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

Toen ik in Nieuw-Zeeland was en de douane door was. Kwam ik in de ontmoetingshal. Ik was bang dat ik de vrienden van mijn moeder nooit zou gaan vinden. Maar er waren maar een paar mensen. En ondanks dat ik deze mensen nooit eerder heb gezien was het vertrouwd en niet gek om naar deze mensen toe te lopen. Bij deze mensen aangekomen, zijn we ergens wat gaan drinken. Voor dat ik ben gaan zitten heb ik eerst een sigaret gerookt, was onderhand ook al 16 uur geleden ofzo.

(BTW, ik denk niet dat dit een lang verslag gaat worden,want mijn laptop doet heel erg gek.)

Weer bij deze mensen aangekomen, hebben we drinken besteld. In de hal van de vluchthaven hing een mega grote pop van Gollem (of hoe dat lelijke ding van lord of the rings ook heet) en zo groot aan het plafond zag ik pas echt hoe lelijk dat ding was, maar hij zag er vriendelijker uit als in de films.

Ik wou een gewone koffie bestellen. Iets wat best wel raar schijnt te zijn hier. Je hebt hier heel veel soorten koffie, maar geen gewone koffie. Je hebt cappucino, latte, espresso en alle andere soorten rare koffie. Maar een gewone koffie hebben ze niet, dan moet je een 'long black' bestellen. dus een espresso met extra water.
En zwarte koffie is helemaal gek.

Toen we ons drinken op hadden zijn we in de auto gestapt, we zijn opweg gegaan om Jackie weg tebrengen. Jackie (vriendin van mama) had een weekend voor het werk.

Het was ver rijden, over smalle weggetjes de Bergen in. Het uitzicht was echt super mooi. Alleen kon ik er niet zo van genieten want ik was echt heel erg moe, en het werd al snel donker.
Op de terugweg was het echt heel erg donker en kon ik echt helemaal niets zien. En had ik echt heel erg veel moeite met mijn ogen open houden. Ik was zo moe!
Toen we eenmaal ‘thuis’ waren hebben we wat eten gehaald. Een kipburger met friet. Niet echt een bijzondere maaltijd. Maar het was makkelijk en snel. ’s Avonds hebben we niet echt heel veel meer gedaan wat maar goed was ook. Toen ik in bed lag sliep ik meteen.
Ik werd wakker om half 3 ’s middags nieuw-zeelandse tijd. En ik voelde me echt slecht. Ik dacht dat kan niet! Wat zullen ze wel niet van mij denken. Maar toen dacht ik aan mijn eigen ritme. En half 3 ’s middags hier is pas half 5 ’s ochtends in Nederland. Dus het is lang zo erg nog niet. Maar ik voelde me stom omdat de hele dag weg was. Het uitzicht vanuit de tuin was echt super mooi! (ik zal foto’s plaatsen van het uitzicht) alleen heb ik er zo weinig van gezien omdat het al vroeg donker word hier.
’s Avonds hebben we een hele rare film gezien. ‘sleeping beauty’. Ik denk dat ik in mijn hele leven niet zo’n gekke maffe film heb gezien. Maar we konden er heel erg om lachen. Iedereen vond het een gekke film. Maar we bleven kijken omdat we dachten dat er nog wat zou komen. Maar dat viel tegen.
Na de film ben ik naar bed toe gegaan. Dus niet veel later als dat ik wakker ben geworden, maar het was heel erg fijn om naar bed toe te gaan. ik was super moe!


  • 01 Juni 2013 - 09:16

    Opa PieterJans:

    hoi Esther,
    Het is zaterdag morgen 1 juni negen uur, dit wil zeggen dat het nu biun jou 7uur in de middag is??
    Van hier heb ik niet zo veel te melden, het is allemaal het zelfde, maar ik wide je toch even ee paar leters schrijven. en ik ben gewekdig benieuwd hoe het jou daar gaat, ik had geprobeerd je te bellen maar dat lukte niet ,proibeer het wel eens weer.een knuffel van Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Esther

Actief sinds 11 Mei 2013
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 43604

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 27 April 2014

Backpacken in het zuider eiland

08 Mei 2013 - 30 December 2013

als au-pair in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: