Een eerste week vol regel dingetjes!!! - Reisverslag uit Waikanae Beach, Nieuw Zeeland van Esther Doornbos - WaarBenJij.nu Een eerste week vol regel dingetjes!!! - Reisverslag uit Waikanae Beach, Nieuw Zeeland van Esther Doornbos - WaarBenJij.nu

Een eerste week vol regel dingetjes!!!

Blijf op de hoogte en volg Esther

17 Mei 2013 | Nieuw Zeeland, Waikanae Beach

Ik ben nu een week in Nieuw-Zeeland.
Het voelt niet als een week en aan de andere kant voelt het al veel langer. In een week tijd is er veel gebeurd.

De reden waarom ik in Nieuw-Zeeland ben is om hier te werken. werken als een au-pair. Ik heb/had ook al een adresje.

Toen ik eenmaal een beetje gesetteld was in het gezin hier begonnen we te praten over de dingen en hoe het allemaal zou gaan.
Dingen die geregeld moesten worden. Een van die dingen was een bankrekening zodat ik niet met heel veel contant geld zou lopen. en een IRD nummer. Je IRD nummer heb je nodig als je in nieuw-zeeland werkt. Dit is het nummer waarmee je je belasting betaald. van het een kwam het ander.
We begonnen te praten over de verdiensten en de condities van de job. En al met al kregen vooral de mensen van het gezinnetje waar ik nu ben een raar gevoel want het klopt allemaal niet.
We hebben de mensen van de immigratie dienst gebeld, deze mensen gaan over mijn visum en zij hebben deze afgegeven, en ook zij hadden hier een raar gevoel over. We hebben de mensen van de IRD gebeld en die zeiden dat het illegaal was om op deze manier te werken. En de gene die hierdoor in de problemen zou komen zou ik zijn. En dit wil ik niet.

Uiteindelijk heb ik besloten om niet meer te gaan au-pairen. Maar ik wil ook niet over een week al naar huis dus moest ik op zoek naar iets anders waarmee ik geld kan verdienen om mijn verblijf hier te kunnen betalen.

Alsnog is het handig om hier een rekening te hebben. dus wij zijn aan de begin van de week naar de bank gegaan. Om hier een bankrekening aan te vragen zodat ik niet met heel veel contant geld loop en ook niet steeds moet betalen voor het opnemen van geld. Heel handig dus,
Kom je bij de bank, moet je een 'proof of adress' hebben (een bewijs van adres), Maar ja hoe ga je jouw adres hier in nieuw-zeeland bewijzen als je deze niet hebt!?
Van Jackie mocht ik haar adress als adres gebruiken. Maar dat moest opgesteld worden in een brief dat mijn verblijfsadres haar adres mocht zijn. Deze brief moest door 3 verschillende partijen ondertekend worden, Jackie, ik en een justice of the peace.
UIteindelijk hebben we alles voor elkaar gekregen en zijn we gister avond naar de justice of the peace gegaan om deze papieren te laten onderteken. We moesten hiervoor een afspraak maken wat niet zo makkelijk was want deze vrouw moest elke ochtend golven en 's middags had ze ook altijd wel weer wat. Maar we hadden een goede afspraak kunnen maken. gister avond.
We hadden van alle bestanden een aantal kopieen gemaakt zodat zij meteen in meervoud kon tekenen zodat we niet steeds terug hoefde te gaan. dus wij hadden de kopieen mee genomen. Waren het niet de goede kopieen want het waren zwart wit kopieen en ze waren kleiner als het orgineel. Dus deze waren niet goed. Gelukkig was het een hele lieve vrouw die deze kopieen op nieuw heeft gemaakt en nu wel de juiste, het koste wat moeite maar alles is netjes getekend en ik was heel erg blij! Ik dacht dat alles was geregeld!

Dus vandaag hadden we een afspraak bij de bank daar was alles goed. behalve dan dat iemand heeft bedacht dat je mijn naam met 2 A's schrijft. vond het best grappig. en het was gewoon oke. haha, het hoefde niet op nieuw gemaakt te worden. hij veranderde het op het papier (een grote bende maar ik vond het wel grappig)

Toen meteen door naar het postkantoor waar ik de andere dingen kon regelen. haha maar ook hier, ik dacht dat alles was geregeld. Maar ook moest hier nog het een en ander geregeld worden. weer moesten we naar de justice of the peace. Maar verbazingwekkend zat er gewoon een justice of the peace in het winkelcentrum. (haha heel veel moeite gedaan terwijl het zo makkelijk kon)

Toen weer terug naar het postkantoor. En we hebben alles kunnen verzenden dus de meeste dingen zijn geregeld! Ik heb een bankrekening! Dit moet nog even verwerkt worden, dus deze krijg ik volgende week.
Het zelfde geld voor mijn IRD nummer en mijn 18+ kaart (een kaart die ik heb aangevraagd zodat ik niet steeds mijn paspoort hoef mee te nemen!)

Pfoe een heel verhaal. Ook een hele ervaring en uitdaging om alles te regelen. Maar bijna alles is nu geregeld! maar zoals altijd blijkt ook hier.
uiteindelijk KOMT ALLES GOED!!!!!

Gister heb ik gereageerd op 2 nanny bureaus. Van 1 had ik binnen een uur een reactie! Echt zo snel had ik nooit verwacht. ik moest nog wat dingen toesturen. Mssr ik verwacht dat de kansen groot zijn op een baan bij dit bureau!!!!! Ik ben helemaal blij!!!

De regel dingen zijn gebeurd. Nu is het afwachten op de bureaus of ik reacties krijg en zo ja wat voor reacties. En anders ga ik gewoon solliciteren bij restaurants en winkels. Want ik wil nog niet terug! Ik wil hier nog zo veel doen! Volgens mij is het zo'n mooi land!!! Ik wil het liefst alles gezien hebben!



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Waikanae Beach

Esther

Actief sinds 11 Mei 2013
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 43614

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 27 April 2014

Backpacken in het zuider eiland

08 Mei 2013 - 30 December 2013

als au-pair in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: