Mijn eerste week in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Waikanae Beach, Nieuw Zeeland van Esther Doornbos - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Waikanae Beach, Nieuw Zeeland van Esther Doornbos - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in Nieuw-Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Esther

17 Mei 2013 | Nieuw Zeeland, Waikanae Beach

Ik wou eigenlijk een verslag schrijven over de eerste week in nieuw-zeeland. Msar er was zoveel te regelen waarom ik heb gekozen om er 2 verslagen van te maken. Want door die regeldingen word het allemaal misschien een beetje saai ha-ha.

Ik heb deze week nog niet zo veel gezien van het land. Alleen de weg van hier naar de winkels en weer terug (een rit van bijna een half uur)
Het is zo mooi hier! Ook de weg naar de supermarkt!
Het is heir herfst en alles is nog zo groen en fris!
Er zijn hier veel bergen maar ook veel gras. En vooral heel veel water. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ze bij het strand wonen.

Het uitzicht vanuit de tuin is super mooi! Je kijkt uit over de zee en over een eiland. Het eiland schijnt zo mooi te zijn. Ze schijnen daar Jaren geleden alle ratten en ongedierte weg gehaald te hebben waardoor er een super mooie populatie vogels is. Ze blijven maar zeggen dat ik in het verkeerde seizoen ben gekomen en dat er nu niet zo veel te zien is. Maar als dit al niets is ben ik benieuwd hoe de zomer er hier uitziet!
Het is prachtig! Ook het weer is super! Ik heb afgelopen dinsdag met mijn hempje in de tuin gezeten. Catherine (dochter van Jackie) vond het koud maar ik vond het echt lekker. Ik denk dat wij als Nederlanders heel erg blij mogen zijn met een zomer met dat soort dagen!

Doordat er deze week heel veel dingen geregeld moesten worden hebben we weinig tijd gehad om echte uit stapjes te maken.
Maar we hebben leuke dingen gedaan dicht bij huis.
Ik had denk ik toch niet voldoende energie voor heel veel.
Ik weet niet of het een jetlag is maar ik ben echt snel moe! Ik kan zo slapen!

Catherine en ik hebben heerlijke cupcakjes gebakken. Met een of andere icing (suiker en boter) met allemaal kleurtjes. Het zag er echt wel leuk uit! Alleen waren de cakjes daardoor ook minder lekker. Maar we hadden een leuke dag!

We zijn deze week 2x uit eten geweest. Eerst met z'n 4e. Michael (man van Jackie), Jackie, Catherine en ik. en 1x Catherine en ik samen.
Met z'n 4e zijn we gaan eten bij een Indisch restaurant. Ik vond het echt een raar zaakje. Maar dat vind ik van wel meer dingen hier. Het ziet er allemaal vrij oud en minder goed uit als in Nederland. Maar het eten was lekker maar wel heel erg veel! Het was heel gezellig. Ik vind de mensen heir echt heel erg lief en ik hou nu al van het gezin waar ik nu tijdelijk bij in woon!
Over aardige mensen gesproken. Iedereen is zo lief en vriendelijk hier! Echt overal waar je komt groeten ze je heel vriendelijk en bijna persoonlijk!

Toen ik woensdag met Catherine uit eten ging hebben we pizza gegeten bij een hele leuke tent hier in het dorp! Die tent waren we al eerder geweest voor koffie. Maar het is echt leuk daar! Mensen voeren een gesprek met je en doen leuk tegen je.
Sommige mensen zijn echt lastig te verstaan!
Maar ze herhalen het graag voor je!!

We hebben deze week 5x ergens koffie gedronken of geluncht. Het is net alsof dat hier heel normaal is. Of het is heel normaal bij deze mensen! Ik vind het wel leuk. Want de koffie is in de tentjes echt anders als thuis. Ze kennen hier geen filterkoffie of koffiemachines. Ze hebben allemaal oplos koffie en zo. en in de cafés is het bijna het zelfde als thuis!

Er zijn wel meer dingen die ik al wel een beetje mis uit Nederland. Haha. Het normale kraanwater en niet het water waar een chloor smaak aanzit. En toiletpapier! Haha. Dat is ook heel anders hier. hahaha. En ik zou nog wel wat dingen op kinnen noemen maar dat hoort ook allemaal wel een beetje bij vakantie!

Woensdag avond heb ik voor het eerst gereden in een auto. Het is echt gek want echt alles is omgedraaid hier. zelfs de richting aanwijzing en de ruitenwissers. steeds weer als ik richting wou aangeven gingen die stomme ruitenwissers weer heen en weer. Kijken in de binnenspiegel aan de rechterkant, kan niet want daar zit niets. haha het is zo gek. Maar het went best wel snel. Ook schakelen met links gaat goed! Ik ben blij dat ze de rem, het gas pedaal en de koppeling het zelfde hebben gehouden. Ik weet namelijk niet of ik dat zou kunnen hoor. Ik heb minder gevoel in mijn voeten denk ik. Maar alles is goed gegaan!

Gister hebben Catherine en ik gezellig geshopt! Ik heb 2 echt hele leuke jurkjes gekocht! :D Hier vinden ze het zomerjurkjes en vinden ze dat je die niet in de winter kan dragen. Maar ik ben een Hollander dus ik kan zomerjurkjes ook in de winter dragen haha, gewoon omdat je ze in Nederland ook bijna nooit kunt dragen.

Wisten jullie trouwens dat HEINEKEN gewoon hier in Nieuw-Zeeland word gemaakt. Toen ik dat zag was ik echt zwaar in schok en daar ging mijn trots. Het Nederlandse biertje is niet zo Nederlands meer haha.
Ik vind dat echt schandalig haha..

Weet je wat verwarrend is. Ons afkomst. In NEDERLAND hebben we een NEDERLANDSE nationaliteit. Maar hier kom je uit HOLLAND of THE NETHERLANDS, en je nationaliteit is DUTCH!?! Ik blijf het gek vinden haha. O,ja in Frankrijk zeggen ze Pay-Bas.
Nog zoiets geks haha.

Ik weet niet zo goed meer wat ik nu moet vertellen dus ik ga maar weer eens even stoppen ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Waikanae Beach

Esther

Actief sinds 11 Mei 2013
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 43606

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 27 April 2014

Backpacken in het zuider eiland

08 Mei 2013 - 30 December 2013

als au-pair in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: