29 juli - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Esther Doornbos - WaarBenJij.nu 29 juli - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Esther Doornbos - WaarBenJij.nu

29 juli

Blijf op de hoogte en volg Esther

06 Augustus 2013 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Maandag 29 juli

Vanochtend ben ik samen met Angela naar haar werk gegaan. Zij werkt als een soort onderwijsassistent in de klas. Ik mocht meekijken in de klas van melanie en Tyla. De juffrouw vond het ook goed! Echt heel erg leuk! Omdat het de dag na de vakantie was hadden ze een rondje om te vertellen wat ze hadden gedaan in de vakantie. En ik mocht vertellen hoe Nederland was en vertellen wat ik hier deed. Het was echt heel erg leuk, de kinderen waren heel erg enthousiast en Mel en Tyla waren heel erg trots dat ik daar was. Want zij kennen mij! 
Om 10uur hadden ze het oefenen van het welkom dat er om half 11 was. Er was een welkom voor de nieuwe directrice. Zij zou vandaag beginnen en volgens de maori cultuur hebben de kinderen haar welkom geheten. Dit was zo gaaf om dit mee te maken! Ik heb mogen ‘proeven’ aan de echte maori cultuur uit het ‘dagelijks leven’. Dit was echt en de kinderen gingen er ook zo op in. Het was echt leuk. En het is ook iets wat je niet zomaar meemaakt. Zelfs voor de mensen die er aanwezig waren was het speciaal. Want zo vaak is er niet een officieel welkom. En ik had geluk dat ik hier bij mocht zijn. Ik kan niet zo goed beschrijven hoe het er uit zag. Het was gewoon Waanzinnig! Gelukkig heb ik wel foto’s en video’s gemaakt.
Na het welkom heb ik de juffrouw van Melanie en Tyla geholpen met wat dingetjes in de klas. De kinderen vonden het ook heel erg leuk. En ik ook! Ik vond het echt zo leuk!!!!!
Ik kreeg op een gegeven moment mijn ‘ eigen’ leesgroepje. De kinderen moesten om de beurt een bladzijde lezen en ik moest ze dan corrigeren of zeggend at het goed was,. Gewoon als een echte juffrouw. En het was echt super!
Ik heb vandaag kansen gekregen die je in Nederland niet zomaar krijgt. In Nederland kan je niet zomaar meelopen in een klas. Op deze manier kon ik een beetje proeven aan het lesgeven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 11 Mei 2013
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 43604

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 27 April 2014

Backpacken in het zuider eiland

08 Mei 2013 - 30 December 2013

als au-pair in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: