26,27 en 28 juli - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Esther Doornbos - WaarBenJij.nu 26,27 en 28 juli - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Esther Doornbos - WaarBenJij.nu

26,27 en 28 juli

Blijf op de hoogte en volg Esther

06 Augustus 2013 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Vrijdag 26 juli

Vandaag moest ik weer gewoon een dag werken. Dat heb ik dan ook gewoon gedaan. Haha was niet zo heel erg bijzonder. Vanavond ben ik met Angela, Nicola en de kinderen naar Luminate geweest. Dit was een soort lampionnen festival. Dat was er dit jaar voor het eerst. Maar het was zo’n succes. Het was heel erg mooi. Het was in de gouverment gardens in Rotorua. Het was buiten donker en het hele park werd verlicht door duizende lampjes uit delantaarns. Het was echt een schitterd gezicht.
Er waren verschillende velden met verschillende lampionnen per veld. Zo waren er heel veel lampionnen gemaakt door de kinderen, lampionnen in de vorm van stripfiguren, in de vorm van inktvissen, paddenstoelen en aan elk veld zat dan een thema. Er waren ook verschillende spelletjes te spelen, dansvoorstellingen te zien en bandjes om naar te luisteren. Het was echt magisch en ik heb hier echt met volle teugen van genoten. Zo iets moois zul je in Nederland niet zo snel zien. En de sfeer was zo gezellig en iedereen was vrolijk.
Om 9.00 toen het festival was afgelopen was er op een eindje lopen een vuurwerk show. En op eens had ik heel erg veel spijt dat ik net voor oud&nieuw naar huis toe ga. Het vuurwerk hier was zo mooi!
Ze hadden er echt een heel verhaal van gemaakt met een lasershow, vuurshow en vuurwerk afgewisseld. Het was echt geweldig. Zulk mooi vuurwerk heb ik nog nooit gezien.
Het was een hele betoverende avond!!!
Op de terugweg werd ik aangehouden door de politie (iedereen hoor) voor een alcohol controle. Toen hij dat ding bij mijn mond hield dacht ik dat ik moest blazen dus nam ik dat ding in mijn mond. Zegt die man je hoeft ‘m niet op te eten hoor… hoefde ik alleen maar tot 5 te tellen……
BLOND?!?!?!?!
Morgen mijn laatste dagje in het gezin! Vanavond de laatste avond met een verplichtte bedtijd! Vrijheid!!!


Zaterdag 27 juli 2013-08-06

Mijn laatste dag in huize ‘Barber’. Ik had best wel een dubbel gevoel. Want de kinderen kunnen er eigenlijk niets aan doen en ik ga ze verlaten. Maar aan de andere kant was ik heel erg blij dat ik ze eindelijk kan verlaten.
In tegenstelling van normaal kwam mevrouw met een hele lijst met schoonmaak klussen aanlopen. Want het huis was zo vies. Ze was zo aan het klagen.ik moest het hele huis schoonmaken omdat ik dat nooit had gedaan. Haha ik heb haar elke dag gevraagd of ik iets moest doen in het huishouden. En meestal zei ze nee dat hoeft niet en als ze zei dat ik wat moest doen dan deed ik dat.
Ik kreeg een lijst waar je bijna naar van werd. Ik moest echt het hele huis schoonmaken.
Ze was zo aan het klagen dat ik bijna spontaan ruzie met haar kreeg ;) maar ik heb me heel netjes gehouden. Maar had me wel voorgenomen dat als ik moet schoonmaken dan moet er iemand anders zijn om op de kinderen te passen. Ik ga mezelf echt niet dubbel in het zweetwerken voor hun. Vader was thuis en ik kon dus ook rustig schoonmaken. Ik geloof dat ik nog nooit zo lang over het schoonmaken heb gedaan, ik heb mijn tijd er voor genomen en heb de hele dag lekker in rust schoongemaakt, en om eerlijk te zijn was het een meer relaxte dag als dat ik achter de kinderen aan had moeten rennen.
Om 4uur was ik klaar met werken volgens het rooster en heb ik dus ook alle spullen laten vallen en heb ik mijn eigen kamer gedaan. Want dat mocht ik niet doen tijdens het werken haha. Gelukkig had ik gister al mijn spullen al aan Angela gegeven. En hoefde ik me daar geen zorgen om te maken. Ik heb de kamer een beetje schoongemaakt en de laatste dingetjes ingepakt. Ik had voor de kinderen een zakje met Nederlandse snoepjes gehaald en een tekening gemaakt. En ik had uiteindelijk toch besloten om mijn blikje met stroopwafels niet te geven. Ik heb het hele huis schoongemaakt, was al een cadeautje genoeg! Haha. Want schoonmaken is immers niet mijn taak, opruimen achter de kinderen wel maar op deze manier schoonmaken mogen ze niet van mij vragen . Moeder was niet eens thuis toen ik weg was en ik heb haar en dochterlief dus ook geen gedag gezegd. Ik had ook geen zin om op hun te wachten. Ik was er klaar mee en officieel was ik ook klaar. Angela was er om 4.20 om mij op te halen.
Ik zou bij haar slapen. Ik heb afscheid genomen van vader en de jongens en ik was weg. We zijn gestopt bij de supermarkt om even een heerlijke fles wijn te kopen. We hebben immers wat te vieren! Ik hoef daar niet meer naar toe!!!! 

BYE BYE DRAKEN!!!!

Zondag 28 juli

Vanochtend ben ik samen met Angela naar de Rachelpools geweest. We hadden Melanie en Reno afgezet bij het schaatsen en wij gingen even lekker relaxen in de hotpools. Rachelpools is een hotpool in het centrum van Rotorua. Het advies was max. 20 minuten. In het begin leek dat heel erg weinig maar uiteindelijk snapte ik ook wel waarom dat was. Na 15 minuten begon ik me toch wel een beetje licht te voelen. Omdat het water zo warm is word je bloed heel erg dun. En werd ik dus best wel duizelig. Maar dit bad was weer heel erg anders als de andere baden waar ik tot nu toe in heb gezeten. Het water hier kwam direct uit de grond en bevatte dus veel meer mineralen. Je zilveren sieraden moest je ook af doen want deze zouden zwart worden door het water. Ik weet niet precies waar het een reactie op is maar in iedergeval op een van de stoffen in het water. Ik had het eigenlijk wel willen proberen. Maar niet met mijn eigen sieraden.
Toen we klaar waren in het bad zijn we over de markt gelopen. De kinderen waren nog lekker aan het schaatsen en hadden wij dus even de tijd om rustig over de markt te lopen. Toen de kinderen ook klaar waren met schaatsen zijn we ergens wat gaan drinken.
Ik heb een concert gekregen van Melanie. Zij kan echt verdomd goed zingen! Echt heel erg zuiver en ze onthoud alle teksten echt super goed!
Eigenlijk zou ik vanavond vertrekken naar de backpackers. Maar mijn hele lichaam begon te reageren op het ontstressen. Alle ‘ lichamelijke klachten’ van afgelopen maand begonnen zich op te lossen. En toen Angela voorstelde dat ik kon blijven heb ik dit aanbod aangenomen. En ben ik nog even een nachtje gebleven!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 11 Mei 2013
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 43612

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 27 April 2014

Backpacken in het zuider eiland

08 Mei 2013 - 30 December 2013

als au-pair in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: