Donderdag 25 julli - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Esther Doornbos - WaarBenJij.nu Donderdag 25 julli - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Esther Doornbos - WaarBenJij.nu

Donderdag 25 julli

Blijf op de hoogte en volg Esther

06 Augustus 2013 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Donderdag 25 juli

Vanochtend had ik mijn EHBO cursus bij St. John in Tauranga. De cursus startte om 9.00 en omdat ik die weg nog nooit had gereden ben ik om 7.30 vertrokken van ‘ huis’. Dit was maar goed ook. Ik kwam op een weg bocht links, rechts,links rechts heel veel haarspeld bochten en dat tussen de bergen door, een weg die ik niet kende. En er dus mijn tijd voor heb genomen. Haha. De bestuurders achter mij zouden wel gedacht hebben wat een taart zeg. Haha. Als het dan ook even mogelijk was om in te halen deden ze dat ook zeker.
Aan de cursus deden 8 vrouwen mee. Het was een EHBO cursus gebaseerd op kinderen. Voor mensen die met kinderen werken. Ik heb mijn EHBO cursus ook gekregen van Au pair Link. De organisatie waar ik voor werk. Het is ook een vereiste om dit te hebben. Niet dat deze cursus wat voorstelde ofzo. Eerst hebben we de theorie doorgenomen, wat geoefend. En toen hadden we een ‘ toets’ de instructeur heeft alle antwoorden voor gezegd dus het was appeltje eitje  maar ik heb het gehaald en heb nu dus mijn EHBO diploma gehaald.
De cursus duurde tot 1 uur. Na de cursus ben ik met een van de meiden gaan lunchen. Zij was ook een au pair alleen bij een andere organisatie en kende haar daarvoor ook niet. Maar het was leuk en gezellig. Tijdens de lunch werd ik gebeld door Renee. Moeder van een au pair familie die wel geïnteresseerd in mij is. Ze had van Sandra gehoord dat ik op dat moment in Tauranga was. Hier wonen zij ook. En zou wou mij ontmoeten. We hadden afgesproken voor 3uur.
We hebben een wandeling gemaakt in een heel klein leuk gezellig (bijna slagharen achtig) ‘dorpje’ ze had haar jongste zoontje mee genomen en is hoogzwanger van haar 5e kind. We hebben even gekletst en we hadden de mogelijkheid elkaar te leren kennen in het echt dat was wel heel erg leuk. Er is nog niets definitiefs uit gekomen. we hebben afgesproken dat we er beide overnadenken.
Na deze ontmoeting ben ik naar de Nederlandse winkel gegaan. En dat is zo leuk. Allemaal dingen die je herkent. En toch ook wel mist als je ze daar zo ziet staan. Ook heel veel dingen waarvan ik niet eens wist dat dit Nederlands is. Maar toch echt alleen maar in Nederland te krijgen zijn. De prijzen zijn immers wel 3 a 4 x over de kop gegaan en je betaald je scheel haha. Maar toch is het leuk om hier even een kijkje te nemen. En ik heb hier een ‘delfsblauw’ blikje met stroopwafels gekocht voor mijn gezin voor mijn afscheid op vrijdag. Ik was nog niet weg bij de Nederlandse winkel en ik werd gesmst door een andere au pair. Emma. Emma vroeg of ik zin had om samen te dineren. Ja tuurlijk! Lijkt me heel erg leuk! Dus ik ben weer naar Rotorua gereden en heb Emma opgepikt. Samen hebben we het meest fancy restaurant uitgezocht, haha want we hebben bij de mcdonalds gegeten. Met Emma kan ik het heel erg goed vinden zij is een Kiwi (Nieuw-Zeelander) maar samen kunnen we lachen en dat is erg leuk.
Toen we ons diner ophadden zijn we naar de markt gegaan hier hadden we afgesproken met de andere au pairs uit Rotovegas. We zijn over de markt gelopen. De markt was eigenlijk het zelfde als vorige week. Alleen niet zo druk. En het was leuk om iets samen met de andere au pairs te doen.
Op de markt kwam ik Nicola en haar gezin tegen. Alle kinderen werden hele maal enthousiast. En wouden allemaal knuffelen. De au pairs die ik voor vandaag nog niet kende stonden allemaal heel erg gek te kijken. En een vroeg aan mij ‘ waarom ga je weg bij je gezin’ dus ik zei : ‘ omdat mijn gezin gewoon helemaal gek is en de kinderen vervelend haha.’ Dus toen zei hij: ‘ huh?! Maar de kinderen de kinderen houden van jou!’ eerst snapte ik er niets van.. maar toen begreep ik dat hij het had over de kinderen van Nicola. Dus ik zei tegen hem: ‘ Ja dit is ook mijn gezin haha maar alleen als ik niet bij mijn gezin ben.’ Haha het was wel grappig.
Ik heb een hele leuke maar ook wel vermoeiende dag gehad, maar ik kan wel zeggen dat mijn dag gevuld was met allemaal leuke en positieve dingen 

  • 12 September 2013 - 10:50

    Bas Moor En Oma:

    Hoi Esther,
    Wij gaan nu bijna op reis naar Australië. Je kunt ons volgen en communiceren via onze blog.
    Adres van de blog is : basnellie.waarbenjij.nu
    Het eerste item is al geplaatst namelijk ons vluchtplan en een algemene beschrijving van onze route
    lieve groeten van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tauranga

Esther

Actief sinds 11 Mei 2013
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 43612

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 27 April 2014

Backpacken in het zuider eiland

08 Mei 2013 - 30 December 2013

als au-pair in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: